Závěr

Ne všechny tuky jsou špatné.


V našem moderním světě, kde většina lidí konzumuje příliš velké množství tuků a současně z nich má strach, jsme ztratili schopnost rozlišovat tuky dobré a špatné.


Mezi tuky je rozdíl - rozdíl, na kterém závisí naše zdraví.


I když mnoho lékařů považuje nasycené živočišné tuky za velké zlo, ještě větším problémem se ukazuje nerovnováha mezi tuky rostlinnými. Moderní, vysoce rafinovaná a zpracována strava se spoléhá především na omega-6 mastné kyseliny při výrobě salátových dresinků, pečených výrobků, margarínu a dalších zpracovaných potravinářských produktů. Tyto tuky, které jsou pro život nezbytné (esenciální), ale při nadbytečné konzumaci a nerovnováze paradoxně způsobují riziko zvýšeného výskytu zánětů, srdečních chorob, rakoviny a jiných onemocnění.

Na rozdíl od omega-6 mastných kyselin působí velké množství esenciálních olejů ve stravě zcela opačně, protože pomáhá obnovit rovnováhu mezi tuky přijímanými v potravě. Můžete navrátit omega-3 mastné kyseliny do stravy tím, že zvýšíte jejich konzumaci. Budete jíst více ryb nebo používat čistý rybí tuk zbavený zápachu, zařadíte do svého jídelníčku mleté ​​lněné semínko. Prvních změn, kterých si pravděpodobně všimnete, bude váš mladistvější vzhled, zdravější pokožka a zmírnění, nebo vymizení bolestí v kloubech. Ale prospěch budete dosahovat mnohem déle. Snížíte také dlouhotrvající rizika spojená s vážnými onemocněními.

Je velmi rozumné ve vaší stravě obnovit rovnováhu ve prospěch tuků omega-3. Nebudete toho nikdy litovat.


Autor odborného článku: PharmDr. Josef Zima, Nutraceutica, Nitra  -  www.nutraceutica.sk
Dovolujeme si Vás upozornit, že použití obsahu stránky na další publikování je možné pouze se souhlasem majitele stránky (autora) a je podmíněno zveřejněním odkazu zdroje použité informace.